Interactieve Hemelvaart

Blijf niet naar de hemel staren. Kijk naar de aarde. Kijk naar deze wereld. Met je hoofd in de wolken, maar met beide benen op de grond. Neem je verantwoordelijkheid als mens en doe wat goed is voor elkaar’.

Dat is de boodschap van het feest dat we op Hemelvaartsdag vieren. Afgelopen donderdag vierden we Hemelvaartsdag in het Van Goghkerkje. Het weer nodigde helaas niet uit voor een viering in de open lucht. Dat weerhield de aanwezigen er niet van om met elkaar een bijzondere viering te beleven. De start van de viering was gezamenlijk in de kerk. Daarna gingen de aanwezige mensen in verschillende groepen uiteen met een aantal vragen. Dat leverde vaak boeiende en indringende gesprekken op in een aantal groepen aan de hand van een drietal creatieve werkvormen.  Anderen maakten aan de hand van diezelfde vragen een kleine meditatieve wandeling rond de Willaert en weer terug naar de kerk. Daar sloten we gezamenlijk de viering af en deelden met elkaar onze ervaringen. Het was een mooi interactief gebeuren.

‘Ik wist niet dat je ook zo kerk kunt zijn’ en ‘voor herhaling vatbaar,’ zeiden mensen.

Mooi om met elkaar ook te zoeken naar andere aansprekende vormen van kerk-zijn.

                                                                       Ds. André Vlieger

                                                                       Predikant Protestantse Gemeente Zundert

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *